A szakkör legfőbb célja a problémamegoldás és a logikus gondolkodás fejlesztése kisiskolás korban padlórobot segítségével.
A padlórobotok közül a Bee-Bot, azaz a robotméhecske könnyen felkelti a 7-8 éves tanulók érdeklődését, alkalmas a kisiskolás korú gyermekek motiválására. Ezért használjuk 1. évfolyamon ezt a robottípust.
A szakkörön a különböző feladatok megoldása közben építeni tudunk a gyerekek előzetes tantárgyi ismereteire, elsősorban környezetismeret és matematika tantárgyakból. A pályák segítségével a gyerekek megismerkednek az évszakok jellemzőivel és a pályán látható állatok tulajdonságaival. A robotméhecske irányításához szükség van a megfelelő síkbeli és térbeli tájékozódásra is, az irányok ismeretére. A tanulók aktív, cselekvő módon vesznek részt az új ismeretek elsajátításában és egyúttal lehetőséget kapnak az esetleges tévedéseik kiigazítására, hiszen a robotméhecskék tetszőlegesen újra programozhatók, így a diákok saját maguk végezhetik el a javításokat. A robotméhecskékkel való munka élményt biztosít a tanulóknak, játékosan, szinte észrevétlenül sajátítják el a programozás alapjait. Közben fejlődik a tanulók problémamegoldó, logikus és algoritmikus gondolkodása, kreativitása. Mivel a tanulók gyakran dolgoznak párban és csoportban, a kommunikációs és együttműködési készségük is fejlődik.
A második évfolyamon a Botley nevű padlórobotot használjuk a gyerekekkel. Ez a robot még többet tud. Tud vonalon közlekedni, ismeri az „ismétlés” kifejezést és különböző kiegészítőkkel rendelkezik, így még változatosabban tudjuk alkalmazni. A szakkör lehetőséget ad matematikai problémák, feladatok megoldására is.
Vándorné Ginder Angéla
szakkörvezető