A játékos mozgásfejlesztő szakkör már hat éve része iskolánk sportszakköreinek.
A foglalkozás az Alapozó Terápia (idegrendszer-fejlesztő mozgásterápia) és az iskolai testnevelési játékok ötvözete, az 1. és 2. osztályos gyerekek látogatják.
Mivel is foglalkozunk a szakköri órán?
Az órák elején mindig játszunk, ami által figyelmük, koncentrációjuk, ügyességük fejlődik.
Az foglalkozás része a speciális gimnasztika, amivel a fejlődéstani nagymozgásokat ismételjük, újratanuljuk, pontosítjuk úgy, hogy vidám kerettörténetbe foglaljuk a monotonitás elkerülése végett.
Az utánzó járások, a kúszás-mászás nagyszerű lehetőséget nyújtanak a sorversenyzésre, aminek során nem csak a mozgáskoordinációjuk, hanem a versengés során a szociális kompetenciáik is fejlődnek.
A rugalmasságot, egyensúlyt, ritmusérzéket és a szerialitást fejlesztő gyakorlatokat csoportokban, körfeladatokban végezzük, így minden gyermek mindegyik típusú feladatot elvégzi és folyamatos mozgásban van.
Nagyon fontos a gyermekek számára a játék, hiszen azon túl, hogy élvezik, a legjobb fejlesztő eszköz is egyben. Ezért a feladatokat mindig játékos formában végezzük, ami motiválja is a kicsiket, így maximálisan törekednek a pontos kivitelezésre, szabálykövetésre.
Rendszeresen tanulunk új játékokat, melyek igazodnak az adott foglalkozás fő fejlesztési területéhez, ezzel is erősítve a szakkör fő célját, vagyis azt, hogy kisiskolás gyermekeink nagymozgásai minél összerendezettebbek legyenek, hogy a finommozgások fejlődjenek, a rugalmasság, az egyensúly megfelelően alakuljon, a jobb-bal irányok tévesztése megelőzhető legyen, állóképességük javuljon, ügyességük fejlődjön.
Szabó Krisztina
szakkörvezető