Készülök az iskolába
Főoldal >>
Leendő elsős tanítók
Gyertek, ismerkedjetek meg a leendő elsős tanító nénikkel!
Leendő elsős osztályfőnökök bemutatkozása
Borosné Pintér Brigitta, Brigi néni
A Szent László ÁMK Általános Iskolájában már több, mint 20 éve dolgozom tanítóként. Az itt töltött évek alatt napközis nevelőként és fejlesztő pedagógusként is végeztem oktatói munkát. Nyelv-és beszédfejlesztő pedagógusként nagyon fontosnak tartom már az első osztálytól kezdve a tiszta és helyes beszéd tanítását, valamint nagy hangsúlyt fektetek a kommunikáció fejlesztésére is.
Tanóráimat különböző tanítási módszerek, eszközök alkalmazásával teszem színesebbé, hogy minél több ismeretet szerezzenek a tanulók. Fontosnak tartom az általános értékrend közvetítése mellett az etikai normák megismertetését is a gyerekekkel.
Kiemelt feladatomnak tekintem a tehetséggondozást és a felzárkóztatást. A tehetséges tanulókat rendszeresen felkészítem különböző versenyekre, melyeken szép eredményeket érünk el. A felzárkóztatásra szoruló gyerekekkel pedig nagy türelemmel és odafigyeléssel foglalkozom.
Mesterpedagógusként célom, hogy iskolánk tanulói tiszteljék hagyományainkat, kultúránkat. Iskolánkban bevezettük az általam kidolgozott Iskolai honismereti programot, melyben tanulóink megismerik lakóhelyüknek, kulturális örökségüknek leginkább jellemző sajátosságait. A program keretében már az első osztályban a népszokásokhoz, egyházi ünnepkörökhöz kötődő múzeumi foglalkozásokon vesznek részt a gyerekek a helyi Türr István Múzeumban.
Angol nyelvi szakos tanítóként délelőtt oktatom az angol nyelvet, délután pedig angol nyelvi szakköröket vezetek. Játékosan tanulunk, különböző eszközök segítségével, pl: bábokkal, képkártyákkal, poszterekkel, valamint sokat énekelünk és mondókázunk. A digitális tábla segítségével a gyerekek a történetek részeseivé válnak, ami élményszerűvé teszi számukra a nyelvtanulási folyamatot.
Jelenleg negyedikes az osztályom, akiket elsős koruk óta tanítok, mint osztályfőnök. Célom, egy olyan osztályközösség kialakítása, ahová a gyermekek szívesen tartoznak. Rendszeresen járunk kirándulni, különböző szabadidős programokon veszünk részt, mellyel erősítjük közösségünket, összetartozásunkat. Beszélgetéseink egyik fő témája az elfogadás és a tolerancia kérdése.
Nagy hangsúlyt fektetek a tanulók nevelésére, hiszen ez a 4 év meghatározó időszak a gyerekek értelmi, érzelmi és testi fejlődésében. Fontosnak tartom a szülők szerepét az iskolai nevelésben, mivel a gyermek egészséges fejlődéséhez szükség van a szülőkkel való szoros együttműködésre, kapcsolattartásra.
Leendő elsőseimet nagy szeretettel várom!
Galiczné Szabó Orsolya, Orsi néni
Hatalmas feladat előtt állok, ugyanis szeptembertől olyan megtisztelő feladatot kaptam, hogy én leszek az osztályfőnöke az egyik elsős osztálynak.
Több mint 20 éve választottam a pedagógusi pályát, amely egyben felelősség és csupa kaland is. Tudom, hogy az első iskolai élmények milyen meghatározóak, ennek tudatában már az első pillanattól kezdve vidám, meghitt, segítő légkört igyekszem biztostani a rám bízott gyerekeknek.
Kétgyermekes édesanyaként átérzem a beiskolázás izgalmát, az iskolai mindennapok esetleges nehézségeit. Számomra ezek leküzdésének kulcsa a gyerekekkel és szülőkkel kialakított kölcsönös bizalomban rejlik.
Hivatásomnak érzem a tanítást, a gyerekekkel való foglalkozást, beleértve a játékos, kötetlen együtt töltött perceket, órákat is. Célom, hogy a gyermekek egy biztos alapot kapjanak alsó tagozaton úgy, hogy közben sok nevetésben, játékban, mozgásban, mesében legyen részük. Az együtt töltött 4 év alatt igyekszem arra megtanítani a gyerekeket, hogy kérdezzenek bátran, gondolkozzanak kreatívan, alkossanak önálló véleményt. Ezáltal tehetséges gyermekeimet megfelelő kihívások elé állítom, hogy képességeiket kibontakoztathassák.
A délutánok folyamán az általam tartott angol szakkörökön is fontos a jókedv, a jó hangulat kialakítása, hiszen így nem alakulnak ki gátlások a gyerekekben, szívesen nyilvánulnak meg és vesznek részt a kommunikációs feladatokban.
A lendületes, játékos és feszültségmentes tanórák híve vagyok. Arra törekszem, hogy életkoruknak megfelelő, változatos tanítási módszereket alkalmazzak. Játszva tanítani és tanulni és egymást segítve előrehaladni – ez az én feladatom.
Stabil alapot biztosítani, melyre bátran tudnak építkezni további tanulmányaik során. A legnagyobb ereje az emberi szónak, a szeretetnek és a hiteles jelenlétnek van.
Az iskolapadba kerülő gyerekek tele vannak kíváncsisággal, tudásvággyal. Feladatom a nyitottság fenntartása a világra, a tudásra. Minden gyermek más, minden gyermek másért különleges. Más és más tempóban halad, eltérő tudásháttérrel rendelkezik, különböző képességekkel. A hangsúly azon van, hogy előrehaladásukat egyéni bánásmóddal, képességükhöz igazodó tanulási folyamattal segítsem. Hogy mire törekszem? Egyszerre tanítani és nevelni, értéket közvetíteni és támogatni.
Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat szavaidtól. /Carl William Buehner/
Nagyon nagy szeretettel várom leendő kis tanítványaimat!